به گزارش مرور نیوز مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه لحن مصاحبه برخی از اعضای شورای شهر در این هفته های اخیر نسبت به شش ماه قبل و یک سال قبل تغییر کرده است، گفت: برخی از اعضا اکنون به نحوی سخن می گویند که گویی پرچم دار دنبال کردن مطالبات مردم هستند. این پرچم داری البته کار بدی نیست اما منوط به طی مراحل حقوقی آن است .
وی توضیح داد: اگر کسی در دفاع از مطالبات مردم در صحن، نظراتی ارائه نکرده و سکوت اختیار کرده است، همچنین تذکر خود را به صورت مکتوب نیز ارائه نداده و در ادامه مسیر پیگیری تذکرش، طرح سوال هم نکرده و هیچ گاه هم سراغ استیضاح برای بازستاندن حقی که به زعم او در حال پایمال شدن بوده، نرفته است، اکنون چطور در مصاحبه ها خود را پرچم دار دفاع از حقوق مردم معرفی می کند؟ این رفتار غیرحقوقی آلوده به فریبکاری و اغواگری است .
شاکری در ادامه تصریح کرد: یک عضو شورا می تواند در صحن درباره مشکلات اظهارنظر کند، تذکر دهد، از ابزار سوال استفاده کند و اگر از هیچ مسیری به نتیجه نرسید، حتی می تواند استیضاح را کلید بزند. از این رو به عنوان یک همکار توصیه می کنم در این فضای انتخاباتی، اخلاقیات را از دست ندهیم و از دایره انصاف و رفتار حقوقی که به عنوان عضو شورای شهر باید داشته باشیم، دور نشویم .
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه، با اشاره به ظرفیت فوق العاده و شگفت انگیزی که در ایام اعتکاف در مساجد شکل گرفت، گفت: خوب است این ظرفیت را در مهندسی فرهنگی شهر و کشورمان احصا کنیم .
وی با بیان اینکه اعتکاف تصویری زیبا از حضور سه نسل را پیش روی ما قرار می دهد، گفت: در این ایام نسلی که انقلاب کردند همراه با فرزندان و نوادگانشان به شکل خودجوش و با پرداخت هزینه شخصی در مساجد اجتماع کردند و در مدت سه روز با تشکیل حلقه های تربیتی، اخلاقی و علمی توانستند بیشترین بهره ها را از ایام البیض ببرند .
شاکری تاکید کرد: حضور این سه نسل در کنار یکدیگر نشان می دهد که انقلاب اسلامی مانا خواهد بود و ما باید سرمایه گذاری های فرهنگی را به نحوی هدایت کنیم که مردم پایه، خودخواسته و خودجوش باشد .
وی همچنین از تشکیل کمپین «یک کتاب، یک امت» توسط سازمان زیباسازی با هدف تبیین سبک زندگی قرآنی تشکر کرد و گفت: در این ایام که به استقبال مسابقات بین المللی قرآن کریم و ماه مبارک رمضان می رویم، خوب است با قراردادن هنر در خدمت مکتب، بتوانیم با هزینه اندک جامعه را به تفکر واداریم و آیات الهی که جنبه های انتزاعی و ذهنی دارد را به پیام های گرافیکی تبدیل کنیم و در معرض دید قرار دهیم .