رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به ادامه روند ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی حاضر در سرزمین وحی گفت: تاکنون ۱۱ زائر ایرانی دار فانی را وداع کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در عربستان گفت: در مکاتب پزشکی و کلینیک‌های تخصصی جمعیت، کادر درمان به بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ایرانی ارائه خدمت کردند.

وی افزود: کادر درمان و تیم‌های واکنش سریع، با حجاج ایرانی، برای انجام اعمال خود و کمک به حجاج، برای رمی جمرات همراه شدند و به آن‌ها خدمات ارائه دادند.

کولیوند گفت: تاکنون ۱۱ زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۶ زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم، اما به طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج، خوب و مناسب است.وی با بیان اینکه وضعیت سلامتی زائران خوب است و نیروهای جمعیت هلال احمر در کنار زائران عزیز حضور دارند، تصریح کرد: همچنین در دومین روز از رمی جمرات هم گروه‌های پزشکی و واکنش سریع مرکزپزشکی حج و زیارت در مسیر حرکت زائران حضور داشتند.

دوازدهم ذی الحجه نیز همین خدمات و حمایت‌ها توسط مرکز پزشکی حج و زیارت از زائران برای رمی جمرات و خروجشان از منا ادامه خواهد داشت. رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری بیمارستان‌های کشور میزبان و تعامل در ارائه تجهیزات پزشکی بسیار خوب مانند بالگرد درعرفات، گفت: ۲۶ زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان در مکه بستری هستند و حالشان خوب است. کولیوند با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت زحمات بسیار زیادی کشید و برنامه‌ریزی دقیقی هم برای انجام امور زائران داشت، گفت: با توجه به ارتباط و تعامل جمعیت هلال احمر کشورمان و وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر کشور میزبان کارها به خوبی انجام شد.