ژنرال سابق و سرشناس انگلیسی می‌گوید، رویکرد مواجهه دونالد ترامپ در مذاکرات که بر پایه تجربیات او در زمینه تجارت است، می‌تواند باعث بروز یک جنگ شود.

به گزارش مرور نیوز، ژنرال ریچارد بارونز، رئیس سابق فرماندهی نیروهای مشترک بریتانیا در مصاحبه با روزنامه "سیدنی مورنینگ هرالد" با ابراز نگرانی نسبت به طرز تفکر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفت می‌ترسد که ترامپ دست به کار دیوانه‌واری بزند.

ژنرال بارونز هشدار داد در حالی که ممکن است فلسفه "برد-باخت" ترامپ که کل طول زندگی‌اش رئیس یک شرکت بزرگ بوده، "به لحاظ روانی نرمال" باشد اما چنین رویکردی در عرصه بین‌المللی "عمیقا خطرناک" است.

او در انجمن روزنامه‌نگاران اروپایی در لندن تاکید کرد: شما در فضای ژئوپولتیک نمی‌توانید پس از مذاکره راه خودتان را بروید و کاری به توافق‌ها نداشته باشید. اگر ترامپ رویکرد مواجهه را در نظر بگیرد، می‌تواند به لحاظ روانی واکنش نرمالی نشان دهد اما این واکنش‌ و تصمیمات پس از آن می‌تواند برای مابقی ما بسیار خطرناک باشد.

این ژنرال انگلیس به عنوان نمونه به مسئله کشتی‌های نظامی چین و آمریکا اشاره کرد که غالبا برخوردهایی میان آنها در دریای چین جنوبی پیش می‌آید. به گفته او، ارتش چین "جاه‌طلب و بسیار بی‌تجربه" است. او گفت که اگر یک فرمانده چینی روی یک رادار بر روی یک هواپیمای آمریکایی قفل کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ به گفته این فرمانده سابق، چنین اقدامی می‌تواند حرکتی خصمانه در نظر گرفته شود.

ژنرال بارونز گفت: اگر فرمانده آمریکا در واکنش موشک شلیک کند و یک کشتی چینی را غرق کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این اتفاق چه پیامدهایی برای ما دارد؟ عموما جنگ‌ها به دلایل بدی شروع می‌شوند و خشم جلوی چشم شما را می‌گیرد و کنترلتان را از دست می‌دهید. گمان می‌کنم که خطر بروز چنین حادثه‌ای مشهود است.