حمیدرضا مقدم فر پایداری انقلاب اسلامی را از نشانه های زنده بودن آن دانست و ادامه سیر دشمنی ها را نمایانگر تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین الملل خواند.

به گزارش مرور نیوز، این کارشناس ارشد مسائل سیاسی ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی را نشان از تفاوت آن با سایر انقلاب ها در جهان دانست و افزود: «انقلاب سایر کشورها بعد از گذشت یک نسل دچار استحاله و دگردیسی می شود ولی اولین نشانه [مانایی] انقلاب اسلامی برقراری ویژگی های پیدایی و ظهور آن است.»

مقدم فر ادامه داد: «انقلاب اسلامی در آغاز ظهور و تولد دارای دشمنانی بود و طی این 4 دهه همواره مورد مقابله قرار می گرفت و امروز این تقابل ها نه تنها کاهش نیافته؛ بلکه افزایش پیدا کرده است.»

این تحلیلگر ارشد انقلاب اسلامی زنده بودن، پویایی و حفظ هویت را از نشانه های بارز این انقلاب دانست و افزود: «دشمنی ها همچنان برقرار است و همین مسئله از دیگر نشانه هاست؛ یعنی انقلاب اسلامی همچنان موثر است و به عنوان یک موجود زنده دارای حیات و تاثیر گذار است.»

مقدم فر با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران تا امروز پشتوانه مردمی را از دست نداده است، ادامه داد: «پیوند انقلاب اسلامی با مردم ناگسستنی است؛ یعنی اگر روزی مردم ایران از انقلاب جدا شوند، کار آن تمام است. بنابراین همراهی مردم از ابتدای مهندسی حضرت امام(ره) شکل گرفته است.»

وی یادآور شد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نظام سازی بودیم و مردم همواره در پیدایی و شکل گیری بنیادهای انقلاب نقش داشتند و در ایجاد دولت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مردم برجسته است.»

مقدم فر با اشاره به آمار سالانه برگزاری انتخابات در کشور گفت: «این انتخابات حضور مردم را در سرنوشت خودشان رقم می زند که در حوزه نظام سیاسی شان حضوری پر رنگ داشتند و این حضور تنها در عرصه انتخابات نیست و در این راستا حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی ها و بیعت مجدد با انقلاب شاهد هستیم.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی اساسی ترین مشکل حکومت پهلوی را فقدان همراهی مردم دانست و افزود: «مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احساس کردند که در حیات سیاسی کشور نقش دارند که در دوران 50 ساله پهلوی این نقش نمود نمی یافت.»

مقدم فر با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص مردم سالاری دینی گفت: «این نظام اساسا بر مردم سالاری تکیه دارد و آن ها در سرنوشت خود تاثیر گذار هستند و این حضور در چارچوب های اسلام و شریعت معنا می یابد.»