رئیس مرکز توسعه و پیشگیری بهزیستی با بیان اینکه امروز باید خیرین در حوزه‎ اعتیاد و معضلات اجتماعی وارد عمل شوند، گفت: سازمان بهزیستی اصلی‎ترین نهاد پیشگیری در کشور به‌شمار می‎رود، اما اعتبارات زیادی در حوزه پیشگیری در کشور ارائه نمی‎شود.

به گزارش مرور نیوز، فرید براتی‌سده پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از فعالان امر پیشگری و درمان اعتیاد اظهار داشت: سلامت اجتماعی و آن چیزی که در منابع علمی به آن آسایش و بهزیستی گفته می‎شود ابعاد و مولفه‎های مختلفی دارد که باید به آن توجه کنیم. سلامت اجتماعی به موضوع اعتیاد ارتباط پیدا می‌کند، چراکه هدف داشتن در زندگی و روابط مثبت‎ با دیگران و تاثیرات مثبت محیط و وارد نشدن به مسائل ناصواب جامعه از ابعاد سلامت روانشناختی است.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری بهزیستی، تحقق جامعه‎ای را یکی از سلامت‎های اجتماعی و بهزیستی اجتماعی دانست و متذکر شد: انسجام اجتماعی برای برنامه‎ریزی ثبات و مشارکت اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که در سلامت اجتماعی حائز اهمیت است.

براتی تأکید کرد: در زمینه اعتیاد اصلی‎ترین و اساسی‎ترین اقدام که باید پیگیری کنیم افزایش مشارکت مردم است تا بتواند سلامت اجتماعی را نهادینه کنند. باید اجازه دهیم برای سلامت اجتماعی، خود مردم برنامه‎ریزی کنند و یکی از مولفه‎های اساسی آن بحث امید است و مردم باید نسبت به آینده امیدوار شوند. امید در جامعه سبب می‎شود که تاب‎آوری مقابل فشار و استرس‎ افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز خیرین باید در حوزه‎های اعتیاد و حل معضلات اجتماعی وارد عمل شوند، یادآور شد: پیشگیری مقدم بر درمان است، اما این حرف را در مقام عمل خیلی کم عملیاتی کردیم. سازمان بهزیستی اصلی‎ترین نهاد پیشگیری در کشور به‌شمار می‎رود، اما اعتبارات زیادی در حوزه پیشگیری در کشور ارائه نمی‎شود.