اگر به دنبال کارت گرافیک مناسب با نوع کاربری خود هستید؛ با ما همراه باشید. در این سفر متوجه می‌شوید که کارت گرافیک چیست و انواع مختلف آن چه تفاوت‌هایی دارند.

به گزارش مرور نیوز، فرایند خرید سیم‌کارت، به‌عنوان یک معامله‌ رسمی، نیازمند تنظیم سند مالکیت با ارائه مدارک موردنیاز است. فرقی نمی‌کند، قصد خرید از کدام‌یک از اپراتورهای همراه‌ اول، ایرانسل و رایتل را داشته باشید؛ برای جلوگیری از بروز جرم‌های تلفنی باید سیم‌کارت را به‌نام خودتان بزنید. در فرایند خرید و تنظیم سند، باید مدارک خاصی مانند کارت ملی را به نمایندگی اپراتور تحویل دهید. در این مقاله، باهدف کمک به تسریع فرایند خرید سیم‌کارت و جلوگیری از بروز مشکل‌های قانونی، مدارک لازم برای خرید سیم کارت رایتل، ایرانسل و همراه اول را هنگام خرید حضوری و غیرحضوری به شما می‌گوییم.

خرید حضوری؛ مدارک لازم برای خرید سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

در ابتدا باید بدانید که مدارک موردنیاز برای خرید سیم‌کارت به‌صورت حضوری در اپراتورهای مختلف ایرانسل، همراه اول و رایتل مشابه است. در ابتدا باید به‌صورت حضوری به یکی از نمایندگی‌‌های این اپراتورها مراجعه کنید. پس از تکمیل و ارائه فرم ثبت مالکیت شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کد ملی، محل صدور و محل تولد، می‌توانید با ارائه مدارک زیر، سیم‌کارت خود را بخرید:

  • آدرس و کد پستی محل سکونت
  • اصل کارت ملی به‌همراه کپی آن

برای خرید سیم‌کارت باید این مدارک و مشخصات را به مرکز رسمی اپراتور تحویل دهید و بعد از بررسی قیمت سیم کارت ایرانسل، همراه اول یا رایتل، هزینه آن را به نمایندگی بپردازید. بعد از ارسال اولین پیامک یا برقراری تماس، سیم‌کارت شما فعال می‌شود. حال که دانستید به‌صورت حضوری برای خرید سیم کارت چه مدارکی لازم است، در بخش بعدی به سراغ خرید غیرحضوری می‎‌رویم.

ایرانسل

 

خرید غیرحضوری؛ مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول، رایتل و ایرانسل

خرید غیرحضوری سیم‌کارت، شما را از مراجعه به نمایندگی‌های شلوغ و اتلاف وقت، بی‌نیاز می‌کند. برای خرید سیم کارت به‌صورت غیرحضوری کافی است به سایت اپراتور مدنظرتان مراجعه و درخواست خرید سیم‌کارت‌تان را با ارائه مشخصات زیر ثبت کنید:

  • تکمیل فرم اینترنتی خرید غیرحضوری شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کد ملی، شماره شناسنامه، محل صدور، محل تولد در سایت اپراتور مدنظرتان
  • بارگذاری تصویر مدارک هویتی مانند کارت ملی
  • ثبت آدرس محل سکونت و کد پستی

پس از تکمیل این اطلاعات، شما وارد صفحه‌ای جدید برای پرداخت هزینه سیم‌کارت‌تان می‌شوید. بعد از پرداخت، فرایند خرید اینترنتی تمام می‌شود و باید برای تحویل سیم‌کارت منتظر مامور پست باشید.

 

مدارک برای خرید سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل کارکرده

اگر قصد خرید سیم‌کارت کارکرده را دارید، مدارک و شرایطی متفاوت برای خرید و به‌نام زدن شماره وجود دارد. برای انتقال سند مالکیت سیم‌کارت، حضور مالک الزامی است، همچنین او نباید ممنوع‌المعامله باشد. با‌این‌حال شما می‌توانید از این فرد، وکالت رسمی بگیرید و برای به‌نام زدن سیم‌کارت اقدام کنید. هنگام انتقال سند، وجود مدارک زیر ضروری است:

  • پوکه و چیپ سیم‌کارت
  • اصل و کپی کارت ملی خریدار و مالک

بعد از ارائه این مدارک، باید فرم انتقال سند شامل اطلاعاتی هویتی فروشنده و مالک را تکمیل کنید. البته نکته مهم در این بخش، ضرورت پرداخت همه قبض‌های سیم‌کارت و رفع مسدودی آن قبل از تکمیل فرایند انتقال سند است.

مدارک برای خرید سیم کارت کارکرده متعلق به مالک فوت‌شده

اگر به هر دلیلی مجبور به خرید سیم‌کارتی شده‌اید که مالک قبلی آن فوت کرده است، برای جلوگیری از بروز مشکل قانونی، باید با شرایط و مدارک لازم برای خرید سیم کارت متعلق به مالک فوت‌شده آشنا شوید. در این مواقع باید علاوه‌بر ارائه مدارک خرید سیم کارت کارکرده، گواهی انحصار وراثت فرد فوت‌شده را نیز از وارثان درخواست کنید.

برای انتقال مالکیت باید همه وراث این گواهی را تأیید کنند و یکی از وراث فرد فوت‌شده باید به‌عنوان وکیل حضور داشته باشد (نیازی به حضور همه وراث نیست). اگر به‌ هر دلیلی این افراد شرایط حضور برای فروش سیم‌کارت را ندارند، شما می‌توانید از همه وراث وکالت بگیرید و خودتان به‌تنهایی برای انتقال مالکیت به نمایندگی اپراتور مراجعه کنید.

خرید سیم کارت

ارائه مدارک لازم جهت خرید سیم کارت از سایت رند!

در این مقاله، مراحل و مدارک لازم برای خرید حضوری و غیرحضوری سیم‌کارت‌های ایرانسل، رایتل و همراه اول را توضیح دادیم. برای خرید حضوری سیم‌کارت، نیاز به تکمیل فرم ثبت مالکیت، ارائه آدرس محل سکونت، شماره همراه فعال و کارت ملی است. در خرید غیرحضوری نیز باید فرم ثبت مالکیت آنلاین را تکمیل کنید و مدارک لازم را تحویل دهید. برای خرید سیم‌کارت‌های رند و خاص، سایت رند بهترین گزینه است! با دسترسی به آگهی هزاران سیم‌کارت در سایت، می‌توانید شماره دلخواه خود را مطابق با بودجه موردنظرتان پیدا کنید. همین‌الان به بازار اینترنتی خرید و فروش سیم‌کارت رند بروید و سیم‌کارت ایده‌آل خود را به‌آسانی بخرید.