وزیر امور خارجه ونزوئلا تهدید کرد که با توجه به تلاش برخی‌ دولت های آمریکای لاتین، اگر نقض قانون علیه این کشور همچنان ادامه یابد، ونزوئلا خروج خود را از سازمان کشورهای آمریکایی آغاز خواهد کرد .

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، «دلسی رودریگز» سه شنبه شب (دشب) به وقت محلی، در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی ونزوئلا، گفت که دستور «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در آغاز روند خروج کشور از این سازمان را دریافت کرده است .
رودریگز در حالی‌ این سخنان را بیان داشت که 16 کشور آمریکای لاتین روز سه شنبه خواهان برگزاری یک نشست فوق العاده برای رسیدگی به وضع نابسامان ونزوئلا شده ا‌ند.
وی گفت :ما نمی‌ توانیم همچنان اجازه نقض قانون و نهادها و اقدامات خودسرانه را بدهیم، که از هر رفتارهای اخلاقی‌ و قانونی ای فراتر می‌ روند که کشورهای این سازمان باید آنها را حفظ کنند.
رودریگز بار دیگر کشورهای سازمان کشورهای آمریکایی را به اعمال یک تبعیض سیاسی و ایدئولوژیکی علیه ونزوئلا متهم کرد. این اتهام مشابه اتهاماتی است که ونزوئلا اخیرا به «لوییس آلماگرو» دبیر کل این سازمان زده است.
16 دولت عضو سازمان کشورهای آمریکایی مجموعا خواهان یک نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو برای رسیدگی به بحران در ونزوئلا شده اند.
اعتراضات ضد دولتی سه هفته اخیر این کشور به کشته شدن 26 نفر و دستگیری نزدیک به 1300 نفر دیگر منجر شده است.
این اعتراضها از سه هفته پیش هنگامی آغاز شد که دیوان عالی ونزوئلا تصمیم گرفت اختیارات باقی مانده در دست کنگره را از آن بگیرد.
موج انتقادهای داخلی‌ و خارجی‌ به این اقدام باعث شد که مادورو از دیوان عالی‌ بخواهد از تصمیم خود عقب نشینی کند و با اینکه دادگاه بسرعت حکم خود را لغو کرد، رهبران اپوزیسیون می گویند دولت سوسیالیست با این کار 'منویات دیکتاتوری خود را به نمایش گذاشته است'.
از آن زمان ونزوئلا هر روز صحنه تظاهرات و درگیری نیروهای امنیتی با آن و خشونت بوده است.
دولت ونزوئلا معتقد است که کشورهای خارجی‌ از جمله آمریکا قصد دارند با اقدامات مداخله جویانه خود در امور داخلی‌ کشور کودتا کنند و دولت را بر اندازند .
رودریگز دیروز خواهان یک نشست فوق العاده وزیران امور خارجه جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب موسوم به 'سلاک' شد تا که 'به تهدیدها علیه نظم دموکراتیک در ونزوئلا' رسیدگی کند، نشستی که این سازمان برای دوم مه (12 اردیبهشت) تعیین کرده است .