رمان «گیاهخوار»، کتاب شعر «گرگ و میش خیال»، مجموعه ترانه «گذشته» و کتاب «مصرف هنری و تجربه زیباشناختی» منتشر شدند.
به گزارش مرور نیوز، رمان «گیاهخوار» نوشته هان کانگ با ترجمه مهلاسادات عرب در 196 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 16هزار تومان در نشر آناپنا منتشر شده است. روی جلد کتاب نوشته شده: برنده جایزه بینالمللی من بوکر 2016 و از پرفروشترینهای نیویورک تایمز.
در پشت جلد کتاب نیز نظراتی درباره کتاب منتشر شده است: نوشتههای هان کانگ شگفتانگیز و به یادماندنی است. مانند رشد و نمو دانهای کوچک، روند ملایمی دارد. «کاین وینت، نویسنده اقامت جنوب و گرگ»
رمانی نفسگیر و به غایت ماندنی. کلمات این کتاب مثل نور تلألو میبخشد. من تصویرسازی حسی کتاب را تحسین میکنم. «جس ریچارد، برنده جایزه داستان کوتاه کاستا».
...جمله به جمله «گیاهخوار» تجربهای خارقالعاده است که با خواندن آن به سختی جلوی تند شدن ضربان نبضتان را میگیرید. «روزنامه بریتانیایی گاردین»
مجموعه شعر «گرگ و میش خیال» سروده شیما آبیاری با تصویرگری مریم احمدی در 100 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 12هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.
این کتاب با نوشتهای از حسین پناهی شروع شده است: همهچی ازیاد آدم میره، مگه یادش که همیشه یادشه.
و از نوشتههای کتاب:
درختی پیر و فرتوتم
دارکوبی میخواهم
تندیسی سازد
وجود ترکخورده مرا
همچنین مجموعه ترانه «گذشته» سروده زهره زمانی در 152 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت ۱۴هزار تومان در نشر آناپنا راهی بازار شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است:
گفتی اکنون در عاشقیتم، چه چیزی بالاتر از این؟!
میخواستم بگویم گذشتن، آری گذشتن از عشق بالاتر است
و ما میدانیم و به میل خود هنوز در برهوت ااین کویر به تماشا نشستهایم...
همچنین کتاب «مصرف هنری و تجربه زیباشناختی» نوشته حسین خلیلی و فرود عباسی در 336 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 23هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب میخوانیم: «مصرف هنری»، مبحثی میانرشتهای و تطبیقی است. هم از منظر اقتصاد تعریفپذیر است، هم از دریچه شناختی هنر نفوذ دارد، هم از دیدگاه فلسفه، زیباییشناسی و نشانهشناسی جستارمند است؛ و هم رویکردهای تحلیلی جامعهشناختی، روانشناختی، علوم ارتباطات و... را متوجه خود دارد. با این همه، مصرف هنری موضوعی نو و کمتر شناختهشده در مطالعات تطبیقی است و ضرورت دارد (به خصوص در ایران) بیشتر بدان پرداخته شود. از این رو در نوشتار حاضر، مصرف هنری را با یکی از مهمترین مباحث مربوط به آن یعنی «تجربه زیباشناختی» مورد بررسی قرار دادهایم تا به عنوان نمونه موردی، پیشدرآمدی باشد بر شناخت ابعاد مختلف آن و نیز زمینهای باشد برای انجام مطالعات گسترده از سوی علاقهمندان به پژوهشهای تطبیقی هنر.