تیم ملی فوتبال چین تلاش می کند با برتری مقابل سوریه در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه مقابل تیم سوریه، امید صعود خود را به این تورنمنت زنده نگه دارد.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی فوتبال سوریه فردا - سه شنبه - در ورزشگاه هنگ جبات مالزی میزبان تیم ملی چین است. آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه ‌آسیا در دو گروه پیگیری می شود. در گروه اول تیم ملی ایران با کره جنوبی، ازبکستان، سوریه، چین و قطر هم گروه است.
چین در حال حاضر در جایگاه پنجم گروه است و در دیدار فردا «می فانگ» و «یین هونگ بو» را به علت محرومیت در اختیار ندارد. تیم چین مشتاق جبران باخت ماه اکتبر در دیدار رفت دو تیم است.
شاگردان مارچلو لیپی با پیروزی هشت بر یک برابر فیلیپین خود را آماده کرده اند و در صورت شکست سوریه با این تیم هم امتیاز می شوند.
تیم سوریه نیز در بازی های تدارکاتی مقابل عمان و ژاپن به دو تساوی یک بر یک دست یافت. در صورتی که تیم ایران مقابل ازبکستان به برتری برسد، سوریه با برتری برابر چین می تواند به جایگاه سوم گروه نزدیک شود. تیم های سوم دو گروه به مرحله پلی آف می روند.
با این حال، سوریه احتمالا عمر خربین مهاجم اصلی تیم را در اختیار نخواهد داشت. این بازیکن در بازی دوستانه مقابل ژاپن نیز غایب بود.