در این مطلب، به معرفی مناسب‌ترین روش سفر می‌پردازیم و بهترین هتل مهاباد و اقامتگاه‌های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

به گزارش مرور نیوز ، مهاباد شهری جنوبی و بسیار سرسبز در استان آذربایجان غربی بوده که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان، شهر ارومیه، واقع شده است. برای سفر به این شهرستان چندین راه ازجمله رزرو و خرید بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس و همچنین مسافرت با خودروی شخصی پیش‌روی شماست که هر کدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه مطلب، به معرفی مناسب‌ترین روش سفر می‌پردازیم و بهترین هتل مهاباد و اقامتگاه‌های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

مهاباد

 

روش‌های سفر به مهاباد

مهاباد که قدیمی‌ترها آن را با نام ساوجبلاغ نیز می‌شناسند، مقصدی بسیار زیبا با طبیعتی بکر و چشم‌نواز است که خاطره بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد. برای سفر به این شهرستان، سه راه زمینی قطار، اتوبوس و خودروی شخصی پیش‌روی شماست که باتوجه‌به ترجیحات خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ البته امکان سفر با هواپیما را نیز خواهید داشت.

اولین و راحت‌ترین راه سفر که مطمئنا خود شما نیز به آن فکر کرده‌اید، خرید بلیط هواپیماست؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شهر مهاباد فرودگاه ندارد و برای سفر به این منطقه باید بلیط هواپیمای ارومیه را تهیه کنید و از آنجا سوار اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری شوید. خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و سفر با این وسیله نقلیه نیز انتخاب مناسب دیگری برای سفر به این شهرستان است که شما را مستقیما به آنجا می‌رساند. دراین‌بین، مسافرانی هستند که سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس را به‌علت هزینه‌های کمتر سفر ترجیح می‌دهند؛ اگر چنین است، بلیط اتوبوس مهاباد را از پایانه‌های مسافربری شهر خود خریداری فرمایید یا برای سفر با اتومبیل شخصی آماده شوید.

بهترین روش سفر به مهاباد کدام است؟

باتوجه‌به تنوع روش‌های سفر به مهاباد، شهری از دیار آذربایجان غربی، ممکن است که درباره انتخاب بهترین روش حمل‌ونقل به این شهر دچار تردید شده باشید! برای آن‌که انتخاب بهتری را تجربه کنید، توصیه می‌شود که فاصله مبدأ و مقصد، ترجیحات شخصی و میزان بودجه خود را در نظر بگیرید. بااین‌حال از بین روش‌های معرفی‌شده، خرید بلیط قطار و سفر با این وسیله نقلیه در بین مسافران محبوبیت بیشتری دارد؛ چراکه قیمت تهیه بلیط آن ارزان‌تر است و درعین‌حال ایمنی و راحتی بیشتری دارد. چنان‌چه یک کوپه شخصی برای خود و همراهان‌تان رزرو کنید، یک فضای خصوصی نیز در اختیار شما خواهد بود؛ ازطرفی، با استفاده از امکانات کوپه‌ها خستگی کمتری برای شما ایجاد خواهد شد. امکان حمل خودرو با قطار نیز دیگر مزیت سفر با این وسیله نقلیه برای مسافرانی است که ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی خود به بازدید از جاذبه‌های این شهر بپردازند.

 

قطار مهاباد

راهنمای خرید بلیط قطار مهاباد

اگر شما هم با خواندن مزایای سفر با قطار، نسبت به رزرو بلیط این وسیله نقلیه ترغیب شده‌اید، بهتر است فرایند خرید خود را از یک سایت اینترنتی معتبر به‌سرانجام برسانید. فلای تودی یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور است که امکان خرید ارزان‌ترین بلیط سفر را برای شما فراهم می‌کند. برای تجربه خریدی آسان از این سایت اینترنتی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

جست‌وجوی بلیط

پس از ورود به وب‌سایت فلای تودی در قسمت جست‌وجوی بلیط قطار، مبدأ، مقصد مهاباد، تاریخ حرکت و تعداد مسافران را مشخص کنید. چنان‌چه قصد رزرو کوپه دربست را دارید، تیک گزینه "کوپه دربست" و درصورتی‌که تمایل به حمل خودرو دارید، تیک گزینه "حمل خودرو" را فعال کنید. پس از چند ثانیه، کلیه بلیط‌های قطار مقصد مهاباد همراه با قیمت نمایش داده خواهند شد.

رزرو بلیط

در ادامه فرآیند خرید، اطلاعات قطار، شرکت ریلی، ساعت حرکت، زمان ورود به ایستگاه‌ها و قوانین استرداد را بررسی کرده و بلیط موردنظر خود را رزرو کنید.

خرید بلیط

در گام پایانی، لازم است که اطلاعات تک‌تک مسافران را در فیلدهای مربوطه سایت وارد کنید و در‌نهایت پرداخت را انجام دهید. پس از این مرحله، بلیط الکترونیکی شما قابل دانلود خواهد بود که با نشان‌دادن آن ماموران قطار، می‌توانید سوار قطار شوید.

رزرو بهترین هتل مهاباد

حال که با انواع روش‌های سفر به مهاباد آشنا شده‌اید و بهترین سایت اینترنتی برای خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و هواپیما را شناخته‌اید؛ وقت آن رسیده است که اقامتگاهی نیز در این شهر برای خود رزرو کنید تا در زمان سفر خود با مشکلی روبه‌رو نشوید. از‌جمله بهترین هتل ‌های مهاباد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هتل تارا

هتل تارا یکی از مجلل‌ترین اقامتگاه‌های مهاباد بوده که در بلوار شورا این شهر واقع شده است. این هتل چهار‌ستاره به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود دسترسی خوبی به مهم‌ترین مراکز تفریحی و رفاهی این شهر از‌جمله مسجد جامع، غار سهولان، دریاچه سد، بازار، کوه شاه قلات، تالاب کانی برازان و ایستگاه راه‌آهن دارد.

هتل افشار

هتل مهاباد افشار یکی دیگر از معروف‌ترین اقامتگاه‌های این شهر است که در خیابان جام‌جم، روبه‌روی مرکز صداوسیما قرار دارد. موقعیت قرارگیری این هتل در مرکز شهر، دسترسی خوبی را به جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر نظیر پارک سید قطب، پارک جنگلی، حمام لج، حمام تاریخی میرزا رسول، سد مهاباد، تالاب بین‌المللی کانی برازان، غار سهولان و دخمه سنگی، فراهم کرده است. ایستگاه اتوبوس و قطار این شهر به‌ترتیب در فاصله ۴ و ۲۳کیلومتری از این هتل واقع شده‌اند؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

فلای تودی

 

 

مزایای خرید بلیط سفر و رزرو هتل از فلای تودی

ازآنجایی‌که سایت اینترنتی فلای تودی با شرکت‌های ریلی و هواپیمایی مختلفی همکاری دارد؛ بنابراین، انواع بلیط‌های سفر را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. این مزیت امکان مقایسه و بررسی بلیط‌ها را برای مسافران فراهم می‌کند که در نتیجه آن می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. ابزار تقویم قیمتی خدمتی دیگر از فلای تودی است که به افراد امکان می‌دهد تا قیمت فروش بلیط‌ها را در تاریخ‌های نزدیک به زمان مدنظر سفر را بررسی کرده و ارزان‌ترین گزینه را رزرو کنند. کارشناسان سایت نیز در هر مرحله از فرایند خرید بلیط و رزرو هتل مهاباد همراه کاربران هستند تا خریدی آسان و متفاوت در انتظار آن‌ها باشد. به نظر شما مهم‌ترین مزیت خرید از این سایت اینترنتی چیست؟