در این مقاله به بررسی بروکر اوربکس می‌پردازیم.

به گزارش مرور نیوز، بروکرها، پلتفرم‌های معاملاتی مخصوصی بوده که به کاربران امکان فعالیت در بازارهای فارکس را می‌دهند. بروکرهای زیادی در سرتاسر دنیا تاسیس شده و به کاربران خدمت‌رسانی می‌کنند. از معروف‌ترین و بهترین این بروکرها به خصوص برای ایرانیان، بروکر اوربکس بوده که در این مقاله به بررسی این بروکر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بروکر اوربکس چیست؟

اوربکس، یکی از بروکرهای جهانی است که در زمینه بازارهای فارکس، خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهد. این بروکر از کاربران ایرانی نیز پشتیبانی کرده و به آن‌ها امکان فعالیت در این بروکر را می‌دهد. دفتر مرکزی بروکر اوربکس در کشور کویت واقع شده است.

اوربکس فعالیت خود را از سال 2010 شروع کرده و به عنوان دو شرکت مجزای Orbex Limited و Orbex Global Limited فعالیت خود را ادامه می‌دهد. بنیان‌گذار این بروکر، آقای عبد‌الله عباس است. بروکر اوربکس از چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فارسی، عربی، بنگلادشی، چینی، اردو و ویتنامی پشتیبانی می‌کند.

این بروکر برای کاربران ایرانی، دامنه‌ای جدا در نظر گرفته و کاربران ایرانی از طریق این دامنه، می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای عبور از فیلتر به خدمات این بروکر دسترسی داشته باشند. orbexforex.com، دامنه مخصوص ایرانیان بوده و این کاربران با استفاده از این دامنه می‌توانند به بروکر دسترسی داشته باشند.

آیا بروکر اوربکس معتبر است؟

از لحاظ سابقه فعالیت که یکی از موارد اصلی تعیین اعتبار بروکرها به شمار می‌رود، این بروکر چیزی حدود 14 سال سابقه داشته و از باسابقه‌های بازار فارکس به شمار می‌آید. مورد دیگر، بررسی رگوله‌های بروکر بوده که به ما نشان می‌دهد این بروکر از لحاظ قانونی چقدر مقبولیت دارد.

بروکر اوربکس دارای چندین رگوله معتبر و جهانی است؛ این بروکر دارای رگوله رسمی از کشور قبرس بوده که با نام CySec شناخته می‌شود و مختص مشتریان اروپایی بروکر است. دومین رگوله معتبر این بروکر، رگوله FSC Mauritius بوده که بروکر اوربکس تحت نظارت این رگوله، به صورت جهانی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. همچنین این بروکر در کشور سیشل با شماره SD110 نیز به ثبت رسمی رسیده است.

نمادهای قابل معامله در بروکر اوربکس

بروکر اوربکس به عنوان یکی از بهترین بروکرها برای ایرانیان، به کاربران امکان معامله حدود 350 نماد معاملاتی مختلف را می‌دهد. این نمادها به گروه‌های مختلف تقسیم شده و به صورت متنوعی در اختیار کاربران هستند. این نمادها به صورت دقیق‌تر، به شرح زیر هستند:

  • بیش از 40 نماد معاملاتی جفت ارزها

  • 4 نماد مربوط به فلزات

  • 5 نماد مربوط به انرژی

  • 11 تماد مربوط به ارزهای دیجیتال

  • بیش از 200 نماد مربوط به سهام آمریکا

  • بیش از 30 نماد مربوط به سهام انگلستان

  • بیش از 10 نماد مربوط به سهام اروپا

  • 10 نماد شاخص اسپات و بیش از 15 نماد شاخص فیوچرز

  • 3 نماد مربوط به محصولات کشاورزی

انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر اوربکس

در بروکر اوربکس، امکان افتتاح در مجموع 7 حساب متفاوت وجود دارد و بزرگ‌ترین تفاوت این حساب‌ها، استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و یا متاتریدر 5 است. 4 حساب برای پلتفرم متاتریدر 4 و 3 حساب برای پلتفرم متاتریدر 5 در نظر گرفته شده است که جزئیات آن‌ها به این صورت است:

نام حساب

پلتفرم

حداقل سپرده

اسپرد

کمیسیون

لوریج (حداکثر)

حداقل حجم معاملاتی

استاپ اوت

نوع اجرای معاملات

Turbo

متا تریدر 4

50 دلار

پایین‌ترین

دارد

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Starter

متا تریدر 4

50 دلار

شناور

دارد

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Premium

متا تریدر 4

300 دلار

پایین

ندارد

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Ultimate

متا تریدر 4

25,000 دلار

صفر

5 دلار

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Turbo

متا تریدر 5

200 دلار

پایین‌ترین

دارد

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Premium

متا تریدر 5

500 دلار

پایین

ندارد

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

Ultimate

متا تریدر 5

25,000 دلار

صفر

5 دلار

1:500

0.01 لات

20 درصد

NDD

 

 

همچنین علاوه بر موارد بررسی شده، این حساب‌ها امکانات دیگری را نیز به کاربران ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات، سیگنال، اسکالپ، ربات معامله‌گر، ارائه سرور VPS رایگان، وبینارها و دوره‌های آموزشی رایگان، سوآپ فری و.. هستند که به کسب سود هرچه بیشتر کاربران کمک می‌کنند.

دفتر اصلی بروکر اوربکس

 

دفتر اصلی بروکر اوربکس

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر اوربکس

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بروکرها برای ایرانیان، بروکر اوربکس به کاربران این امکان را داده تا از پلتفرم معاملاتی محبوب متاتریدر استفاده کرده و قابلیت دسترسی به هر دو نسخه متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را داشته باشند. متاتریدر برای پلتفرم‌های اندروید، ios، دسکتاپ و به صورت تحت وب در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ویژگی‌های بروکر اوربکس

این بروکر دارای ویژگی‌های خاصی بوده که آن را به یک بروکر بسیار محبوب بین ایرانیان تبدیل کرده است. اولین ویژگی، ارائه خدمات به کاربران ایرانی است؛ طبق تحریم‌های جهانی وضع شده علیه ایران، بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی بین‌المللی خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند.

بروکر اوربکس از کاربران ایرانی استقبال کرده و برای راحتی کار آنان، زبان فارسی را نیز به لیست زبان‌های خود اضافه کرده است. همان‌طور که اشاره شد نیز ایرانیان دارای دامنه جداگانه‌ای برای دسترسی به این بروکر هستند. از دیگر ویژگی‌های خاص این بروکر، ارائه آموزش رایگان به کاربران است.

شاید مهم‌ترین ویژگی این بروکر، ارائه سیگنال به صورت رایگان به کاربران خود است؛ این بروکر به عنوان اسپانسر برای کانال‌هایی فعالیت می‌کند که سیگنال‌هایی با درصد وین ریت بالا دارند. این سیگنال‌ها که توسط تریدرهای موفق و حرفه‌ای بازار ارائه می‌شوند، به صورت رایگان در اختیار کاربران بروکر اوربکس قرار می‌گیرند.

پشتیبانی بروکر اوربکس

بروکر اوربکس به صورت 24 ساعته در تمامی 7 روز هفته به کاربران خدمات پشتیبانی خود را ارائه داده و این پشتیبانی از چندین راه مختلف ممکن است؛ ربات تلگرام، ارسال ایمیل، تماس تلفنی و ارسال تیکت از راه‌های پشتیبانی در بروکر اوربکس هستند.

همچنین این بروکر به کاربران پشتیبانی اختصاصی نیز از زمان ثبت‌نام ارائه داده تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی بتوانند آن را با کمک پشتیبانی حل کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بروکر اوربکس، یکی از محبوب‌ترین بروکرها بین ایرانیان پرداختیم و به ویژگی‌های آن، انواع حساب‌های آن و نیز اعتبار این بروکر اشاره‌ای داشتیم. با توجه به اینکه این بروکر با کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها مشکلی نداشته و خدمات خود را به آنان ارائه می‌کند، از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت ایرانیان به شمار می‌آید؛ پس اگر به دنبال بروکری معتبر هستید، حتما نگاهی به بروکر اوربکس داشته باشید.