روبیکا با ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بستر خوبی برای تبلیغات است. در این مقاله، قرار است به راه و روش نمایش تبلیغ در روبیکا و تمام مواردی که باید بدانید، بپردازیم. تا آخر ما با باشید.

به گزارش مرور نیوز، شما هم یکی از افرادی هستید که به تبلیغات در روبیکا فکر کردید؟ تصور کنید پیشنهادتان در پین گفت‌وگو، بالاتر از تمام گفت‌وگوها قرار بگیرد. به این ترتیب، کاربر روبیکا به‌محض ورود، پیشنهادتان را می‌بیند.

روبیکا با ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بستر خوبی برای تبلیغات است. در این مقاله، قرار است به راه و روش نمایش تبلیغ در روبیکا و تمام مواردی که باید بدانید، بپردازیم. تا آخر ما با باشید.

آیا فعالیت و بازاریابی در روبیکا موثر است؟

پاسخ کوتاه: بله! حالا بیایید دلایل خودمان را به شما بگوییم:

تبلیغات در پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان داخلی

روبیکا با بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال به‌عنوان پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان ایرانی شناخته می‌شود.

شما با تبلیغ در این اپلیکیشن، فرصت دارید کسب‌وکار خود را به جمعیت بزرگی از کاربران ایرانی معرفی کنید.

امکان انتخاب موقعیت مکانی

از تعداد مخاطبان در دسترس بگذریم، می‌رسیم به هدفمندی این روش! چطور؟ فرصت دارید مشخص کنید کاربران چه استانی، تبلیغ شما را ببینند. به این ترتیب، شانس بیشتری برای جذب آن‌ها دارید؛ چراکه آن‌ها همان افرادی هستند که نیاز دارید.

مقرون‌به‌صرفه

اگر با سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل اینستاگرام و حتی سایر پیام‌رسان‌ها مقایسه کنیم، تعرفه تبلیغات در روبیکا بسیار کمتر است. از طرفی، تبلیغات گسترده در روبیکا به این شکل است که شما مشخص می‌کنید برای چند هزار بازدید می‌خواهید هزینه کنید. این شکلی دیگر نیاز نیست نگران هدررفتن بودجه تبلیغاتی خود باشید.

این تبلیغات در صورتی که از طریق شرکت‌های معتبر مثل یکتانت اجرا شود، شما در کنار مزایای بالا، می‌توانید روی ۴ چیز دیگر هم حساب کنید:

  • پنل ساده برای ساخت سریع و راحت تبلیغ
  • گزارش‌گیری دقیق از نتایج کمپین برای بهینه‌سازی
  • امکان مشخص‌کردن تاریخ دقیق اجرای تبلیغ
  • پشتیبانی لحظه‌ای و ۲۴ ساعته برای رهایی از دنبال‌کردن آموزش تبلیغات در روبیکا

تبلیغات در روبیکا

تبلیغات در روبیکا مناسب چه نوع کسب‌وکارهایی‌ست؟

تبلیغات در پین گفت‌وگو برای کسب‌وکارهایی است که حداقل یک کانال در روبیکا دارند. این تبلیغات به شما کمک می‌کند افراد زیادی را به‌سمت کانال خود بکشید؛ به این ترتیب، می‌توان روی موارد زیر حساب کنید:

  • کاربران ایرانی با کسب‌وکار شما و خدماتی که ارائه می‌کنید، آشنا می‌شوند
  • محصول یا خدمت را از طریق کانال روبیکا می‌فروشید
  • اعضای کانال روبیکا را افزایش می‌دهید

به‌طور کلی، این روش برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مثل تولیدکننده‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و تولیدکنننده‌های محتوا مناسب است.

تبلیغات در روبیکا چگونه است؟

این تبلیغات حاوی یک عنوان، توضیح و دکمه با تصویر است که در بالاترین نقطهٔ صفحه‌نمایش به کاربران نشان داده می‌شود.

ساختار این تبلیغات به شما کمک می‌کند پیشنهادتان را به‌خوبی توضیح دهید تا هم توجه کاربر را جلب کنید و هم او را برای پذیرش پیشنهادتان آماده کنید.

روبیکا1

 

قیمت تبلیغات در روبیکا چقدر است؟

هزینه تبلیغات در روبیکا بر اساس تعداد دفعات نمایش تبلیغ محاسبه می‌شود. به این صورت که قیمت هر هزار نمایش ثابت بوده و شما می‌توانید با تعیین تعداد مخاطبان، هزینهٔ تبلیغ خود را مدیریت کنید. هزینه هر ۱۰۰۰ نمایش معادل ۱۰ هزار تومان است.

مثلاً با ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید ۱۰۰ هزار بار در پین گفت‌وگو دیده شوید (۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده به هزینه تبلیغات اضافه می‌شود).

معرفی پیام‌رسان‌های مشابه روبیکا که می‌توان در آن‌ها تبلیغات کرد

کسب‌وکارها می‌توانند از سایر پلتفرم‌های مشابه با روبیکا برای تبلیغ استفاده کنند. هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به ۳ مورد اشاره می‌کنیم:

تلگرام

تلگرام محبوب‌ترین پیام‌رسان خارجی بین ایرانی‌هاست که آن را به بستر مناسبی برای تبلیغات تبدیل کرده است. تبلیغات در تلگرام به‌شکل انتشار پست زمان‌دار در کانال‌های پربازدید انجام می‌شود.

تبلیغات در تلگرام به ۲ شکل تعرفه‌ای و بازدیدی از طریق پلتفرم جریان در ایران انجام می‌شود. در حالت تعرفه‌ای، می‌توانید انتخاب کنید تبلیغ به‌عنوان آخرین پست روز هم نمایش داده شود.

تعرفهٔ تبلیغات ۲۴ ساعته در تلگرام از ۵۰۰ هزار تومان تا بیش از ۵ میلیون تومان است. قیمت نمایش تبلیغ به کانال انتخابی شما بستگی دارد.

ایتا

ایتا هم یکی دیگر از پیام‌رسان‌های ایرانی محبوب است که تا امروز توانسته ۲۲ میلیون کاربر فعال ایرانی را جذب کند. در این پیام‌رسان هم می‌توانید به ۲ شکل بازدیدی و تعرفه‌ای، کسب‌وکارتان را به میلیون‌ها ایرانی معرفی کنید.

تبلیغات در ایتا مشابه راه و روش تبلیغات در روبیکا است که بر اساس تعداد بازدیدها هزینهٔ تبلیغات محاسبه می‌شود.

تبلیغات تعرفه‌ای هم بسته به قیمت هر کانال متفاوت است! در این روش، ادمین هر کانال بر اساس حوزه، تعداد اعضای کانال و تعامل اعضا، قیمتی را مشخص می‌کند که در صورت انتخاب آن، باید پرداخت کنید.

بعد از انتخاب هر کانال، تبلیغ شما در ساعات مشخصی در کانال گذاشته می‌شود.

بله

رسیدیم به سومین مورد از پیام‌رسان‌های ایرانی که ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد. برای تبلیغات در بله نیاز نیست به سراغ شرکت‌های معتبر مثل یکتانت و جریان بروید.

کافی است در پنل تبلیغات در بله، درخواست خودتان را ثبت کنید. ادمین تبلیغ شما را بررسی و در صورتی که مشکلی نداشت، آن را تایید می‌کند تا در جایگاه موردنظر نمایش داده شود.

تبلیغات در بله به ۲ صورت کلیکی و بازدیدی است. در حالت کلیکی، شما به‌ازای هر کلیک کاربر هزینه می‌کنید و در حالت بازدیدی هم که به‌ازای تعداد بازدید موردنظرتان پول می‌دهید!

تفاوت اصلی بین تبلیغات در پین‌ گفت‌وگو با تبلیغات در کانال این است که در حالت دوم، شما فقط به اعضای یک کانال خاص دسترسی دارید و همه پیشنهاد شما را نمی‌بینند. اینکه مشتری بالقوه شما در بین این افراد باشد یا نباشد، به درک دقیق شما از پرسونای مشتری خود گره می‌خورد.

حضور در منطقهٔ پربازدید با روبیکا

نحوه‌ی تبلیغات در روبیکا به شکلی است که آن را به روشی موثر و عالی برای دستیابی به مخاطب ایرانی تبدیل کند. به‌جای اینکه منتظر بمانید تا مخاطب در بین جست‌وجوهای خود با شما آشنا شود، خودتان را به او معرفی کنید.

از طرفی، با افزایش اعضای کانال روبیکایی خود، می‌توانید جامعه‌ای از مخاطبان علاقه‌مند به خود شکل دهید تا کم‌کم آن‌ها را به مشتری فعال تبدیل کنید.